PPC reklama

Výhodou tohto typu reklamy nie je len to, že platíte iba keď niekto klikne na vašu reklamu (skratka PPC je odvodená z výrazu Pay Per Click – čo znamená plať za klik), ale taktiež to, že sa ňou dá veľmi presne zacieliť konkrétna skupina užívateľov. Napríklad sa vaša reklama môže zobrazovať tým, ktorí hľadajú na Googli presne ten produkt, ktorý predávate, alebo tým, ktorí si práve čítajú článok súvisiaci so službou, ktorú ponúkate.

Efektivita

PPC kampaň môže byť aj neefektívna a drahá pokiaľ sa správne nevytvorí a nezohľadnia sa dôležité dáta. K objednávkam väčšinou dochádza iba keď vhodná reklama zasiahne to správne publikum v správny čas.

Ako dosiahnuť čo najviac z vášho rozpočtu

Výzva spočíva aj v tom, že čím ďalej tento typ reklamy využíva viac inzerentov, priemerné ceny za kliknutia stúpajú a je dôležité vedieť, čo robíte, lebo za chyby sa platí. A to platí pri PPC reklame dvojnásobne.

Neustále sledovanie a optimalizácia

PPC reklamu nestačí iba na začiatku optimálne nastaviť a nechať tak. Dáta je potrebné vyhodnocovať priebežne. Napríklad v prípade vyhľadávaných výrazov sa budú objavovať výrazy, pre ktoré nechcete aby sa zobrazovala vaša reklama, lebo z nich bude zrejmé, že daný užívateľ hľadá úplne niečo iné, ako ponúkate. A kliknutie od tohto návštevníka by znamenalo iba plytvanie peniazmi.